Deutsch / English
Festivalul European de Teatru Eurothalia

10 octombrie 2017, 20:00-21:15, în sala Teatrului German

Oraș curat

Bilete

Cercetarea, textul și regia: Anestis Azas & Prodromos Tsinikoris ––  Coproducția: Onassis Cultural Centre Athens (Grecia) & Goethe Institut, în contextul proiectului EUROPOLY 

Dramaturgia: Margarita Tsomou  –– Decorul și costumele: Eleni Stroulia  –– Asistența de decor și costume: Zaira Falirea   ––  Lumini: Eliza Alexandropoulou  –– Muzica: Panagiotis Manouilidis  –– Video: Nikos Pastras  –– Asistenți de regie: Ioanna Valsamidou, Liana Taousiani   –– Managementul de producție: Vasilis Chrysanthopoulos  –– Apariție video: Nelly Kambouri   –– Păpuși: Yiannis Katranitsas  –– Cu: Mabel Matchidiso Mosana, Rositsa Pandalieva, Fredalyn Resurreccion, Drita Shehi, Valentina Ursache  –– Coproducția: Onassis Cultural Centre Athens & Goethe-Institut, în contextul proiectului EUROPOLY  –– EUROPOLY este un proiect al Institutelor Goethe din Europa în colaborare cu Münchner Kammerspiele, Onassis Cultural Centre-Athens, Sirenos -Vilnius International Theatre Festival, Teatro Maria Matos Lisbon & Tiger Dublin Fringe  –– Turneu cu sprijinul: Onassis Cultural Centre Athens

Cine curăță Atena? De ce majoritatea femeilor de serviciu din Atena e formată din imigrante? S-au născut ele „femei de serviciu?” În ce măsură CV-ul lor diferă de al nostru? Poate că, în cele din urmă, suntem cu toții subiecți ai istoriei? Și dacă tot vorbim despre asta, de ce utilizăm expresia de „curățare” pentru a descrie operațiile poliției care intenționează să-i elimine din spațiile publice pe cei „indezirabili” (imigranți, oameni fără adăpost, „devianți”)? Azas și Tsinikoris explorează prin acest spectacol rasismul „curățeniei” și al „purității”, pericolele fascismului, imigrația feminină din Grecia și identitatea „femeii de serviciu”. În calitate de teatru al realului, Oraș curat trasează și redefinește stereotipurile din perspectiva și pe baza experiențelor personale ale unor adevărate experte în materie de curățenie: femeile de serviciu imigrante din Atena. În același timp, spectacolul explorează nuanțele istorice, politice și filozofice ale „curățeniei” ca și concept normativ care a fost adoptat de către nazism și care a devenit punctul central al ideologiei rasiste, bazată pe exterminarea „Celuilalt” pentru a crea o „rasă pură”.


„Se spune că teatrul cu multă suferință exploatează mizeria umană, dar Clean City nu cade în această capcană. Ceea ce se întâmplă pe această scenă este o formă de self-empowerment pentru aceste femei. Iar momentul în care acestea dansează Zeibekiko, un dans tradițional rezervat doar bărbaților greci, este un semn al emancipării lor: acestea prosperă pentru că în cele din urmă primesc atenție și respect, și da - demnitatea lor este recuperată.” (taz.de)


Spectacol în limbile greacă și filipineză, cu traducere în limbile română, germană și engleză

Trailer

Fotografii din spectacol

Limite?