Deutsch / English
Festivalul European de Teatru Eurothalia

10 octombrie 2016, 20:30-22:20, în sala Teatrului German

Convenția ventrilocilor

Conceptul, regia și scenografia: Gisèle Vienne –– Producția: Puppentheater Halle & DACM (Germania & Franța)

Text: Dennis Cooper, în colaborare cu performerii –– Sound design: KTL (Stephen O’Malley & Peter Rehberg) –– Light design: Patrick Riou –– Cu și în colaborare cu: Jonathan Capdevielle, Kerstin Daley-Baradel, Uta Gebert, Vincent Göhre, Nils Dreschke, Sebastian Fortak, Lars Frank, Ines Heinrich-Frank, Katharina Kummer –– Coproducția: Nanterre-Amandiers – centre dramatique national, Festival d’Automne à Paris, Les Spectacles Vivants - Centre Pompidou, Centre Dramatique National Orléans/Loiret/Centre, Le TJP, Centre Dramatique National d’Alsace - Strasbourg // Le Maillon, Théâtre de Strasbourg - Scène européenne, La Bâtie, Festival de Genève, Internationales Sommerfestival, Kampnagel Hamburg, Kaserne Basel, Le Parvis, Scène nationale de Tarbes - Pyrénées, Theater Freiburg, Bonlieu, Scène nationale d’Annecy, hTh CDN de Montpellier, Fidena Festival - Bochum –– Susținut de Institut Français

Spectacol în limba engleză, cu traducere în limbile germană și română.

„În fiecare an, statul Kentucky este gazda celei mai mari convenții de ventriloci din lume. Convenția este o oportunitate pentru ventrilocii din Statele Unite și din restul lumii să se întâlnească, să dezvolte rețele și relații profesionale sau să își facă prieteni. Piesa chestionează motivele pentru care ventrilocii fac ceea ce fac, motivele pentru care au ales să facă asta, modul în care munca lor este percepută, problemele legate de genul și/sau identitatea lor, precum și multe alte aspecte ale acestor personaje bizare. Această cercetare ne-a permis să examinăm într-un mod complex figura marionetistului și/sau a ventrilocului, așa cum este percepută în psyche-ul nostru, precum și diferitele reprezentări ficționale, din filme și literatură. Ne-am îndreptat atenția asupra caracteristicilor recurente ale acestui personaj, considerat adesea suspicios, ciudat sau chiar îngrijorător.” (Gisèle Vienne)

Extrase de presă

„Un spectacol atât de dens și transparent ca și acesta te face să chestionezi întreaga natură a performance-ului - și probabil întregul complex de adevăruri și mitologii ale vieții normale.” 


Robert Everett-Green, Newspaper Post, Canada

Trailer

Fotografii din spectacol

Perspective?